Facebook

FACTS


Klaster FACTS je neprofitno udruženje koje čini grupacija privatnih preduzeća i institucija iz javnog obrazovnog sektora. Klaster modne i odevene industrije Srbije – FACTS ima za cilj povećanje konkurentnosti i poslovne efikasnosti svojih članova, kao i modne i odevne industrije Srbije u celini.

Klaster modne i odevne industrije Srbije – FACTS je formalno registrovan u septembru 2010. Međutim, sa njegovim uspostavljanjem se počelo još početkom 2009, kada su tri firme – Tiffany Production doo Čačak, Ivković doo Beograd, Jasmil doo Arilje, došle na ideju da grupišu kompanije iz istog sektora. S obzirom da su slične inicijative u prošlosti propale, ovi osnivači su odlučili da se fokusiraju na: 1) teritoriju Srbije kao celine i 2) na modnu industriju a u prvom redu privatne firme -proizvodjače sopstvenih brendova.

Klaster FACTS danas čini redovno članstvo 20 privatnih preduzeća i 3 akademsko tehničko- stručne instucije. Potporne institucije koje podržavaju rad i inicijativu učešćem u raznim projektinim aktivnostima klastera FACTS su: Regionalna razvojna agencija Zlatibor iz Užica, Regionalna agencija za razvoj i evropske integracije Beograd, Belgrade Design Collective kao i Tehnološko- metalurški fakultet Univerziteta u Beogradu. Klaster FACTS je ne samo veliki već i važan. Firme članice klastera FACTS su u 2016.godini ostvarile promet vredan blizu 50 miliona eura, a ostvareni izvoz dostigao je cifru 20 miliona evra. Prodaja je usmerena kako na domaće tako i na tržište ex Yu, zapadne Evrope i istoka (Rusija). Jedna firma članica svoje kolekcije izvozi i plasira na teritoriji Amerike i Japana. Važnost i značaj Klastera FACTS ogleda se u činjenici da sve firme članice izvoze svoje proizvode koje predstavljaju dodatnu vrednost u koju je utkana mlada dizajnerska kreativnost i kvalitetan i iskusan način izrade proizvoda. Proizvodni pogoni firmi članica su većinom dislocirani van Beograda dok većina firmi članica ima ili svoja predstavništva, sedišta ili maloprodjane i veleprodajne objekte u Beogradu.

Ukupni broj direktno zaposlenih unutar članstva klastera je blizu 3.000 ljudi od čega 91 % čini ženska radna snaga. Klaster FACTS članstvo na indirektan način a kroz razvijenu kooperantsku mrežu upošljava preko 4.000 ljudi. Klaster FACT veruje da postoji mogućnost za generisanjem novih radnih mesta u firmama članicama kroz brojne aktivnosti koje će firme koristiti učešćem u klasterskim aktivnostima i projektima, ali i zahvaljujući lobingu koji će Klaster FACTS imati u interesu svog članstva.
Glavna snaga modnog odevnog sektora pa samim tim i Klastera FACTS je u povezivanju znanja, dizajna, kreativnosti i iskustva radne snage. Kontinuirane edukacije koje se rade preko klastera, pohađanje seminara i učešće na radionicima kao i u zajedničkim projektima i nabavkama, povezivanje i transparentnost u informacijama je osnov uspeha Klastera FACTS i njegovog članstva. To su ujedno i glavni razlozi zašto je važno biti udružen i zašto je dobro biti član Klastera FACTS.

Vizija klastera FACTS je da posluži kao vodeća organizacija podrške u jačanju opšte ekonomske konkurentnosti preduzeća vezanih za tekstil i tekstilnu industriju u celini, u celoj Republici Srbiji.

Klaster FACTS, svake godine u decembru mesecu definiše ili redefiniše svoj Akcioni plan za narednu godinu, kako bi po njemu menadžer klastera radio a članovi UO preduzimali određene razvojne programe. Od početka rada i postojanja FACTS klaster je uspostavio jasne servise ka svojim članovima, što ga čini jednim od najuspešnijih klastera u segmentu pružanja usluga ka članstvu.

Osnovni strateški ciljevi klastera FACTS za godinu su:

  1. Povećanje vidljivosti ove organizacije u javnom i privatnom sektoru, sa krajnjom namerom da se podigne svest o članicama klastera, kao i o srpskom modnom i odevnom sektoru u celini
  2. Povećanje efikasnosti i uspešnosti članica klastera i njihove radne snage, kroz niz programskih intervencija koje će za cilj imati popunjavanje praznina u stručnosti i nedostatku radne snage
  3. Niz realizovanih aktivnosti koje će za krajnji cilj imati povećanje izvoza članica klastera i konkuretniji proizvod
  4. Podsticanje srednjoročne i dugoročne finansijske održivosti klastera FACTS
  5. Širenje većeg broja usluga ka članicama kroz zajedničke aktivnosti a sa namerom ostvarivanja ušteda za članstvo
  6. Razvijanje zajedničkih inovativnih projekata
  7. Postati vodeća organizacija za lobiranje i pomoć modnoj i odevnoj industriji Srbije, s ciljem unapredjenja poslovne klime u industriji
  8. Širenje članstva i aktivnosti u dugoročnom periodu u cilju obuhvatanja firmi sličnog ranga iz oblasti modne industrije, sa domaćim i inostranim kapitalom

Članstvo Klastera FACTS:

SAVETA ZA KLASTERE PRIVREDNE KOMORE SRBIJE

AHK DSW Nemacke privredne komore u Beogradu
dsw_ger_kompakt_transparent

EVROPSKE MREŽE PREDUZETNIŠTVA

ASOCIJACIJE SRPSKIH KLASTERA , osnivač i član Upravnog odbora
ASKA-horizontal-latinica

UNIJA POSLODAVACA SRBIJE – www.poslodavci.rs
Unija Poslodavaca Srbije

PARTNERI PODRŠKE KLASTERA FACTS:

  • Ministarstvo privrede Republike Srbije – podrška inovativnim klasterima
  • Razvojna agencija Srbije – realizacija projekata podrške klasterskim inicijativama
  • Regionalna razvojna agencija Zlatibor, Užice – ugovor o strateškom partnerstvu i saradnja od početka osnivanja na zajedničkim projektima
  • EBRD banka, podrška klasteru kroz projekte za povećanje konkurentnosti malih i srednjih preduzeća
  • EU SECEP Projekat – od osnivanja do sada kroz konstantnu podršku i rad sa konsultantima, treninzi, obuke za članice klastera FACTS i slično
  • GIZ ORF Projekat nemačke vlade – saradnja tekstilnih asocijacija zemljama jugoistočne Evrope i razvoj budućih aktivnosti i poslovne saradnje
  • Regionalna agencija za razvoj i evropske integracije Beograd - potpisan ugovor o strateškom partnerstvu i saradnja na zajedničkim projektima
  • Tehnološki fakultet Beograd –  razmena znanja i iskustva i uspostavljanje inovativnih projekata važnih za teksitlnu industriju Srbije
  • Kancelarija za evropske integracije Vlade Republike Srbije – učešće Klastera FACTS na godišnjim EU konferencijama od značaja za sektor

Nacionalni karakter klastera FACTS:
KLASTER FACTS IMA NACIONALNI KLASTER JER POKRIVA FIRME, AKADEMSKE INSTITUCIJE I MODNE AGENCIJE SA TERITORIJE CELE REPUBLIKE SRBIJE :

  • Centralna Srbija – Ivkovic, Mona Beograd, AMC, Luna, VTSS Bgd, FPU, Brem, Đukić- MB, Modni studio Click i Modna agencija Fashion Selection
  • Zapadna Srbija – Jasmil, Garman, Arteks, IvaTex, Tiffany Production, Sanatex, Kika
  • Juzna Srbija – pogon Ivkovic Blace
  • Vojvodina – TF Mihailo Pupin, Leonardo i Tib Stil


footer